Tuesday, February 2, 2010

Sådan kan man tegne med bløde blyanter!

  1. Prøv at give dine børn nogle bløde blyanter (Fx b3, b4, b5 eller b6), det står i enden af blyanterne!
  2. Sig til børnene at det er forbudt, at tegne med tusch i dag!
  3. Vigtigt.... Giv dine børne NOGET at tegne efter. Helst ting! Plasticdyr eller andet. Et billede kan også bruges, men ting er bedre.
  4. Leg med blødheden i blyanterne, læg blyanterne ned på siden, lav skrabebilleder på dele af tegningen for at give struktur.
  5. Så er der en detalje. Blyanterne skal nok spidses tit, fordi de er så bløde, og bliver hurtigt slidt! Brug en hobbykniv, det går meget hurtigere.
God fornøjelse!

3 comments:

  1. God idé! Det skal helt sikkert prøves af en dag!
    Tak for inspirationen!

    ReplyDelete
  2. Nu siger du nok "man", jeg kan ikke.
    Men jeg kan godt huske dine tegninger, jeg tror faktisk stadig jeg har nogle store mandetegninger, du lavede på seminariet.
    kh Kirsten

    ReplyDelete
  3. Hej Kirsten.
    Jeg har også selv nogle tegninger liggende fra seminariet.... Men at du også har det synes jeg er ret godt klaret :-)
    Kh Maria

    ReplyDelete